Йога пози за спокоен сън

4 отпускащи Йога пози за спокоен сън

Ако четете тази статия, то най-вероятно ви се е случвало да се въртите в леглото, и да не можете да се отпуснете и да заспите!

Днес ще ви предложа 4 отпускащи Йога пози за спокоен сън!

Според Аюрведа, в часовия диапазон между 22:00ч и 02:00ч. е времето на Пита доша. Това е времето когато се смила храната, както и информацията и емоциите натрупани през деня. Пита помага за възстановяването и обновяването на всички основни системи на нашето тяло. Когато прескачаме или накъсваме този скъпоценен четири часов интервал за сън, натоварваме излишно тялото. Пропускаме жизнено важната необходимост да се самолекуваме!

Спокойната нощна почивка влияе върху отношението ни към света, като се намалява депресията, тревожността, сърдечната честота и кръвното налягане. Всички знаем как се чувстваме и как изглеждаме когато сме недоспали (в това състояние сладкишите са моят пръв приятел)!

За да подпомогнем този процес на отпускане и пълноценен, и здрав сън е добре да изключим всички електроуреди в помещението. Да изнесем от стаята таблети и телефони. Вечерята да е била поне три часа преди лягане. По възможност да изолираме всякакви шумове, да затъмним помещението и да не го презатопляме.

Ако и след тези малки подготовки  почивката не идва лесно, тогава нека се отпуснем в леглото и опитаме следните Йога пози:

Паванмуктасана

Тази поза изкарва застоялата енергия и излишният въздух от тялото ни. Разтяга бедрените мускули, леко усуква и разтяга гръбнака.

Легнете по гръб с опция за възглавница под главата.

Единия крак е изпънат, другия крак е свит с прегърнато коляно към гърдите. Затворете очи, отпуснете долната челюст, и вдишайте няколко пъти дълбоко.

Поставете срещуположната ръка върху свитото коляно, и леко усучете и отпуснете тялото в срещуположната посока. Останете колкото ви е удобно.

Повторете и с другия крак.

 

паванмуктасана паванмуктасана

Супта Бадха Конасана

Отпускаща, възстановителна поза, която отваря слабините и бедрата.

Съберете стъпалата и отпуснете коленете настрани. Ръце отпуснати около тялото, или поставени върху корема. Гърба е отпуснат. Отпуснете лицевите мускули. Вдишайте и издишайте няколко пъти дълбоко и осъзнато. За повече удобство може да поставите възглавница под кръста.

супта бадха конасана

Баласана или Детска поза

Прекрасна Йога поза за отпускане на съзнанието и ума . Облекчава болките в гърба и врата и нежно разтяга бедрата и глезените.

Палците се доксват, коленете са раздалечени докъдето ни е удобно. Отпуснете чело на леглото. Раздвижете леко главата на дясно и на ляво. Поставете ръцете си на пода в близост до торса с дланите нагоре или ги отпуснете напред с леко свити настрани лакти. Вдишвайте и издишвайте дълбоко и осъзнато.

баласана

Сасангасана или позата на Заека

Практикуването на тази поза намалява стреса, и придава здравословен блясък на лицето поради притока на свежа кръв. Позата спомага за правилното подравняване на гръбначния стълб, като създава пространство между прешлените.

От детска поза поставете длани около тялото и застанете на глава. Колкото по-близо е главата до коленете, толкова по-добре. Ако се чувствате комфортно, може да оставите челото да докосне коленете. Хванете с ръце петите или глезените.Закръглете гърба като в поза Котка и издължете ръцете. Останете за няколко дълбоки и осъзнати видшвания и издишвания.

sasangasana

Легнете обратно по гръб, протегнете се няколко пъти и се отпуснете. Лека нощ!

 

good night

 

П.С Ако желаете да се раздвижвате и на дневна светлина, заповядайте  в студиото ни в центъра на гр. София.

Бъдете здрави приятели!

 

 

 

 

 

 

Posts created 31

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top