отслабване с йога

Да отслабнем с Йога. Възможно ли е?

по-слаби с йога

Можем ли да отслабнем с Йога практики?

Въпреки дългия списък с уникални ползи които Йога ни дава, ефективността и в намаляването на теглото зависи от това дали ще практикуваме редовно.

Най-ясният и кратък отговор на въпроса дали можем да отслабнем и стегнем тялото си само с Йога е – трудно. Йога спомага да стегнем тялото и да се чувстваме силни и здрави Но освен практикуването на Йога, трябва да следим и начина ни на живот и да внимаваме каква и колко храна приемаме. Йога практиката както всяка друга форма на физическо упражнение не e достатъчнa за загубата на тегло, ако не се спазва и подходящ хранителен режим. В никакъв случай не говорим за отказване от вечерната чаша вино, или  парчето шоколад.

Да поговорим малко и за храненето:

Йога и Аюрведа са науки-сестри, които се са развивали заедно и са взаимнодопълващи се.

Йога  свързваме с позите, или асаните които са най-видимата страна на системата, а Аюрведа с правилната за тялото ни храна. Според индийската традиция, Йога се занимава с духовната страна на живота и самореализацията (сливане с божественото “Аз” ). Аюрведа се грижи за телесното, психическото здраве, и воденето на по- здравословен начин на живот. Според Аюрведичните принципи трябва да приемаме сатвична храна за да сме здрави и енергични. Сатвичните храни могат да спомогнат за усъвършенстването на нашата практика. Да спомогнат за спокоен ум и тяло с балансиран поток на енергия между двете. Душата зависи от тялото, а тялото зависи от храната. Сатвични храни са: гхи (пречистено краве масло), напукани цели зърна (лимец, ечемик, покълнал ориз), плодове, мед, зеленчуци. Органични зеленчуци, като цвекло, моркови, целина, краставици, зеленолистни, сладки картофи и тикви са полезни за нас според Аюрведа. Винаги е добре да приемаме храни богати на минерали и витамини и да пием повече вода.

След като разбрахме какво е добре да се яде за да сме здрави, силни и енергични, е нужно да обърнем внимание и на раздвижването. Упражненията е хубаво да се правят на празен стомах или последната храна да е приета поне два часа преди практика.

Резултатите от практикуването не се проявяват веднага.

Ако ходим на Йога веднъж или два пъти семично, няма как да очакваме чудеса. Йога не може да се сравнява със строги кардио упражнения за изгаряне на калории. Загубата на тегло ще бъде бавен, но последователен процес при условие, че сядаме на постелката поне три пъти седмично. Резултатите от практикуване са сигурни, но в по-дълъг преиод от време. Ако обаче сте си поставили много амбициозна задача и желаете да отслабнете драстично и то в по-кратки срокове – ще трябва да комбинирате Йога и с друг вид тренировка. В днешно време има различни видове силова Йога като Ащанга Йога, Пауър Йога, Интегрална Йога, Йога за отслабване и стягане и т.н. Моят съвет е да практикувате поне три пъти седмично, като задължително включите поне една силова практика.

 Йога ни помага да постигнем не само здраво тяло, но и здрав дух. Хубавото тук е, че това самоосъзнаване и този вътрешен мир, с който оставаме след класа по Йога, бавно но сигурно заемат все по-голяма част от ежедневието ни 🙂

Как става това:

Упражненията  помагат за облекчаване на стреса чрез поддържане на здраво тяло и освобождаване на ендорфин –  естествен хормон който ни помага да се чувстваме добре. Йога също така облекчава стреса чрез позите за разтягане. Когато под стрес, напрежението се съхранява в някои мускули на тялото, кара ни да се чувстваме сковани и често причинява болка. Интензивното разтягане освобождава  напрежение в проблемните области.

 Дишането също спомага за отпускане на съзнанието. “Пранаяма” (дихателни техники) е важна част от всяка практика. Йога спомага да осъзнаем дишането си като инструмент за релаксиране на тялото. Въпреки че дишането е неволеви акт (дишаме за да останем живи), с Йога можем да го развием и задълбочим чрез  техники и различни практики  за дишане. Дори и едно осъзнато дълбоко дишане може да бъде бърз и ефективен начин за борба със стресови ситуации. 

Релаксацията  на края на практиката в поза “Шавасана”, е нещо заради което си струва да се изпробва Йога. Легнали за няколко минути, отпускаме всяка част на тялото си, кожата, мускулите, кръвоносните съдове. Това ни позволява да постигнем състояние на съзнателна релаксация. Повече за тази поза може да прочетете тук шавасана

 С редовно практикуване на Йога ще успеем да стегнем тялото и да свалим няколко килца. Условието обаче е да не преяждаме, да се раздвижваме, да си поспиваме и да се усмихваме повече:)
Намасте.

За практики с мен, моля проследете този линк

Здравейте приятели. Занимавам се с йога от няколко години. В самото начало гледах на йога като на леко и приятно физическо натоварване. С течение на времето започнах да я усещам на по-дълбоко ниво, с душата и сърцето. Чувството на вътрешен мир и покой се засилваше след всяко прибиране на йога постелката. Не измервам "добрият" йога учител с това дали може да направи дадената акробатическа поза. Все пак не сме се родили с еднаква скелетна структура. За мен е важна енергията която преминава от препoдаващия към практикуващия. Йога е желателно да се усети първо със сърцето. А щом то е одобрило, тогава и физическото тяло ще се отдаде на практиката. Намасте :-)
Posts created 29

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top