YOGA GLOW

5 лесни Йога пози при напрежение в кръста

Здравейте.

От болки и напрежение в гърба и  кръста страдаме почти всички в даден период от живота си.

Без значение дали седим по цял ден в офиса и после на дивана в хола, или сме в постоянно движение и спортуваме всеки ден. Дори силовите, и продължителни тренировки могат да предизвикват напрежение в долната част на гърба.

За щастие има Йога!  

С добре разтегнати мускули около гръбначния стълб, ние подобряваме циркулацията на кръвта в тази област и отпускаме мускулното напрежение, а това води до успокояване на засегнатото място. Това пък спомага за постигане на оптимален мускулен тонус и еластичност, по-добра гъвкавост и движение на ставите и мускулите около тях.

С правилно разтягане тялото се засища с кислород и енергия което спомага за отпускане на съзнанието и за по-добър сън.

Предлагам ви 5 лесни Йога пози при напрежение и болки в кръста, които може да практикуваме всеки ден.

1. Поза Баласана или детска поза.баласана поза Йога Глоу

Прекрасна поза за разтягане на гърба и релаксиране на ума.

Палците на краката се докосват, а коленете раздалечаваме докъдето се чувстваме комфортно. Глава на постелката или върху възглавничка. Ръце напред с леко свити лакти за да отпуснем и раменете.

Оставаме в позата за няколко дълбоки вдишвания и издишвания.

котка крава поза с Йога Глоу

2. Поза Марджариасана – Битиласана или поза котка-крава.

Две пози, обединени в едно движение, и  свързани с дишането.

Позата разтяга и масажира гръбначния стълб, както и коремните мускули и органи.

Започваме с неутрален гръбнак в поза маса. Длани на постелката, като следим китка, лакът и рамо да са на една линия. Коленете са раздалечени на нивото на ханша.

Вдишваме и повдигаме седалището и гърдите. Корема е леко стегнат. Погледа е напред и леко нагоре.

Издишваме и издължаваме като дъга гръбнака към небето. Корема е леко стегнат. Поглеждаме към пъпа.

поза свинкс

3. Саламба Бхуджангасана или поза Сфинкс.

Чудесна поза за тонизиране на гръбначния стълб и стимулиране на сакрално-лумбалната арка. Когато оставаме продължително време в седнало положение, долната част на гърба има тенденция да загуби натуралната си лека извивка. Това от своя страна може да причини болка. Позата насърчава тази естествена извивка в кръста.

Лягаме по корем. Лакти под рамене и стъпала на широчината на бедрата. Ако усещаме напрежение в долната част на гърба, може да поставим лактите малко по -напред.

Активна поза. Вдишваме и си представяме че нещо ни дърпа нагоре за главата, и назад за краката. Издължаваме прешлените и мускулите на гръбначния стълб. Издишваме и отпускаме цялото тяло. Повтаряме наколко пъти, и след това почиваме в Детска поза.

странично усукване с Йога Глоу

4. Усукване със свити колене в легнало положение.

Тази възстановителна и разтягаща поза, спомага за по-добро движение и мобилност в гърба, кръста и раменете.

Лягаме по гръб с колене свити към гърдите и ръце протегнати встрани.

Бавно, при издишване и с леко стегнати коремни мускули,  спускаме свитите крака на една страна, без да докосват земята.

Може да поставим възглавница под двете колене, между коленете или на земята под колената.

Вдишваме и със леко стегнат корем бавно връщаме свитите колене. При издишване  отпускаме кратата на другата страна без да докосват земята. Повтаряме няколко пъти.

легнал гълъб с йога Глоу

5. Поза Сучирандрасана или легнал гълъб

Прекрасна поза за отблокиране на седалищния нерв който може да предизвика болки в кръста, както и разтягане на  вътрешния мускул пириформис който е  в контакт с този нерв.

Лягаме по гръб. Свиваме леко краката, стъпала на постелка. Поставяме глезена на единия крак върху бедрото (към коляното) на другия крак. Свитият настрани крак е в контра шпиц.

Протягаме ръце, хващаме отзад бедрото, и отпускаме глава обратно на постелката. Ако не ни е удобно да я отпуснем, взимаме колан или шал и си помагаме за да издължим ръцете за да отпуснем главва на земята. Започваме да описваме малки кръгчета със свитото настрани  коляно. Не забравяме да дишаме спокойно и дълбоко.

Повтаряме и с другия крак.

Бъдете здрави приятели и се движете!

Здравейте приятели. Занимавам се с йога от няколко години. В самото начало гледах на йога като на леко и приятно физическо натоварване. С течение на времето започнах да я усещам на по-дълбоко ниво, с душата и сърцето. Чувството на вътрешен мир и покой се засилваше след всяко прибиране на йога постелката. Не измервам "добрият" йога учител с това дали може да направи дадената акробатическа поза. Все пак не сме се родили с еднаква скелетна структура. За мен е важна енергията която преминава от препoдаващия към практикуващия. Йога е желателно да се усети първо със сърцето. А щом то е одобрило, тогава и физическото тяло ще се отдаде на практиката. Намасте :-)
Posts created 29

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top